English |  جمعه, 04 فروردين 1396  |  ورود به سايت  




آموزش اعضای غیر هیات علمی




معرفی

  وظايف مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

 - تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه در چارچوب  چشم انداز، مأموریت و جهت گیری کلان دانشگاه با مشارکت و همکاری واحدهای ذی ربط.
- دبیری شورای راهبردی دانشگاه، تهیه و تدوین مصوبات این شورا.
- نظارت بر انجام پروژه های بهبود در راستای برنامه راهبردی دانشگاه.
- انجام امور اداری ومکاتبات هیات امنا، کمسیون دائمی وابلاغ مصوبات آن به واحد های ذی ربط.
- هماهنگی و جمع آوری اطلاعات و مستندات برای جلسات هیات امناء.
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه.
- برنامه‌ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه.
- همكاري با مديران و روساي واحدهای دانشگاه در امر تهيه و تنظيم بودجه . 
- جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي توسط واحدهاي مختلف و بررسي برنامه ها و اعتبارات مورد پيشنهاد. 
- تلفيق و تنظيم بودجه هاي پيشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشي كلي دانشگاه . 
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هريك از واحدها . 
- دفاع از بودجه پيشنهاد شده در مراجع رسيدگي. 
- ابلاغ بودجه مصوب به هريك از واحدها و تخصيص اعتبارات مصوب در دوره هاي سه ماهه به واحدهاي دانشگاه.
- نگهداري حساب و دفاتر اعتبارات بودجه اي برحسب فعاليت و برنامه هاي اجرائي دانشگاه و نظارت بر اجراي بودجه واحدها. 
- بررسي و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاري و عمراني با وزارت متبوع. 
- بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی دانشگاه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور وسایرمراجع ذی ربط .
- انجام بررسي هاي سازماني به منظور برنامه ريزي و برآورد نيروي انساني مورد نياز دانشگاه. 
- مطالعه و بررسي مداوم وظايف سازماني دانشگاه و واحدها و چگونگي گردش كار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه. 
- مطالعه و بررسي مستمر در سازمان و وظايف واحدهاي تابعه به منظور برنامه ريزي و تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين واحدها و جلوگيري از تكرار و تداخل وظايف دانشگاه. 
- تهيه و تنظيم نمودار سازماني (تشكيلاتي) و تهيه و تنظيم پستهاي سازماني متناسب با وظايف و مسئوليت هاي واحدهاي تابعه دانشگاه با همكاري واحدهاي ذي ربط . 
- تهيه و تنظيم شرح وظايف واحدها و همچنين شرح وظايف پست هاي سازماني دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصويب توسط مراجع ذی صلاح .
- بررسي پيشنهادهای واحدها در مورد تغيير و اصلاح پست هاي سازماني و شرح وظايف و تهيه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروري جهت رفع مشكلات سازماني آنها . 
- انجام طرح هاي مطالعاتي مربوط به اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني، سیستم ها، فرایندها و روش های مورد عمل در دانشگاه و پیشنهاد اصلاح در صورت نیاز در چار چوب ضوابط و مقررات مربوط.
- نیاز سنجی آموزشی، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی با توجه به اهداف و ماموریت و فعالیت های دانشگاه و سنجش اثربخشی آن.
- ایجاد پایگاه اطلاعات آماری دانشگاه و انجام هماهنگی های لازم با مراکز آمار در سطح کشور.
- تهيه و تنظيم و تحلیل گزارش های آماری لازم حسب مورد با هماهنگی واحد های دانشگاه.
- انجام طرح هاي مطالعاتي براي تعيين اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئين نامه هاي داخلي دانشگاه با هدف ساده سازي و هماهنگ ساختن آنها .
- انجام طرح هاي مطالعاتي در خصوص ارتقای فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش.
- هدايت ، نظارت برفعاليت هاي بهره وري و تحول اداري دانشگاه.
- برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و  کمیسیون بهره وری و تحول اداری.
- تهيه و تنظيم گزارش ادواري از اجراي برنامه هاي تحول اداري و بهره وري در دانشگاه.
- برنامه ریزی و انجام  طرح های استعدادیابی، جانشین پروری و مستند سازی تجربیات مدیران.
- شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.